Waarom adoptie? - Reisverslag uit Wervershoof, Nederland van Fu Ni Boer - WaarBenJij.nu Waarom adoptie? - Reisverslag uit Wervershoof, Nederland van Fu Ni Boer - WaarBenJij.nu

Waarom adoptie?

Door: Christa

Blijf op de hoogte en volg Fu Ni

09 Mei 2007 | Nederland, Wervershoof

Een veel gestelde vraag bij adoptie is waarom adoptie?
Zelf denk ik dat je die vraag ook andersom zou kunnen stellen waarom een biologisch eigen kind?
Iemand die graag een biologisch eigen kind wil heeft daar vast een antwoord op.
Het is het antwoord dat bij je past, je hebt dan een goede keuze gemaakt of gaat een goede keuze maken met het biologisch eigen gezin (indien mogelijk).
Soms weet je gewoon niet waarom je een biologisch eigen kind zou kiezen boven een adoptie kind. De redenen voor een adoptiekind te kiezen wegen dan voor jouw gewoon zwaarder voor je dan voor een biologisch eigen kind. Je vindt het bijvoorbeeld niet belangrijk dat het kind op jou lijkt. Ook het gevoel graag het biologische kind van je partner te willen hebben weegt niet zwaar genoeg of vind je gewoonweg niet belangrijk.
Peter en ik wisten niet of we in de toekomst wel een gezin met kinderen wilden, maar als we voor kinderen zouden kiezen wilden we ze graag door middel van adoptie. We vinden dat deze wereld al behoorlijk vol is en bovenstaande vragen sloegen bij ons meteen door naar adoptie. Peter is ooit in brazilie geweest en heeft daar veel straatkinderen gezien. Zelf had ik een geadopteerd klasgenootje, een donker meisje met een blanke moeder. Al wist ik heel goed dat ze geadopteerd was, ik geloof dat ik pas ontdekte dat haar blanke moeder haar biologische moeder niet was toen ze mij een foto liet zien van haar geboortemoeder. Ik vroeg wat verwart aan haar maar je moeder is toch wel je moeder? En zo is het ook, je moeder is die supervrouw die er altijd voor je is en dat geld voor je vader ook. Niks geen gedoe met genen, gewoon pure liefde. Dat neemt natuurlijk niet weg dat die genen wel belangrijk zouden kunnen zijn voor de roots van je kind. En je de genen dus beslist niet van tafel kunt vegen. Je krijgt er gewoon extra genen bij aan de familie tafel en daar probeer je gewoon zoveel mogelijk van te weten te komen, want het gaat toch om jouw kind!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fu Ni

Hallo, ik ben Fu Nichao. Op 6 september 2006 ben ik geboren in China. Op dit moment woon ik bij mijn pleegouders in Fuzhou. 16 Mei vliegen mijn aanstaande papa en mama naar Beijing waar ze 17 mei aankomen. 19 Mei vliegen ze door naar de provincie Jiangxi naar de hoofdplaats Nanchang. In Nanchang zal ik op 20 Mei mijn nieuwe papa en mama uit Wervershoof ontmoetten. Dat is voor ons alle drie vast even wennen, of eigenlijk voor ons alle 30! Op 20 mei worden er namelijk 10 gezinnen verrijkt met een zoon of dochter.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 31762

Voorgaande reizen:

16 Mei 2007 - 31 Mei 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: