De vuurdoop - Reisverslag uit Wervershoof, Nederland van Fu Ni Boer - WaarBenJij.nu De vuurdoop - Reisverslag uit Wervershoof, Nederland van Fu Ni Boer - WaarBenJij.nu

De vuurdoop

Door: Christa en Peter

Blijf op de hoogte en volg Fu Ni

02 Juni 2007 | Nederland, Wervershoof

Zo, nu kunnen we echt bewijzen wat voor ouders we zijn. Het valt nu echt even niet mee. Peter heeft vanacht een zware griep gekregen en kon de afgelopen 24 uur alleen maar uit pure noodzaak de afstand van de slaapkamer tot de badkamer overbruggen en weer terug. Zelf ben ik gisteravond samen met Fu Ni om half 8 naar bed gegaan. Ik heb een duidelijke keelonsteking oorpijn en vooral vermoeidheid. Gelukkig kan ik me nog net voldoende met de verzorging van ons meisje bezighouden. Zeer dankbaar ben ik wel als Jessica even de enorme stapel China wasgoed van de lijn trekt die ik er vanmorgen nog met redelijk goede moed had opgehangen. Fu Ni 's ome/neef Rick bel ik even of hij een potje boontjes voor Fu Ni voor zondag wil regelen. De supermarkt is nog uren open maar het is al wel duidelijk dat wij hem beiden voor sluitingstijd niet meer gaan halen.
Om half 3 voel ik mij net zo ziek als Peter en kruip ik ook onder de wol ik hoop maar dat Fu Ni haar middagslaapje wat rekt. Nou dat doet ze, 16.36 zegt de wekker als ik weer wakker wordt en Fu Ni in haar bedje nog naast ons slaapt.
Snel een papfles en Fu Ni wakker gemaakt. Ze drinkt de fles gretig leeg, s avonds eet ze nog een potje olvarit zoete mais met rijst. Zelf eet ik een voortreffelijke moeder tiny gehaktbal op brood en geef Pe een waterig soepje waar zelfs zijn maag blij mee is. Na het badderen leggen we Fu Ni om half 9 weer in bed. Ze slaapt heerlijk.

Veel mensen uit onze groep hadden in China al een bijzonder vervelend virusje opgelopen. We denken dat wij hem net nog even meegenomen hebben naar huis. Nou ja het is even niet anders. In ieder geval liever thuis ziek dan in een hotelkamer. Fu Ni heeft er op dit moment gelukkig geen last van. Hopelijk blijft dat zo.

Als we weer beter zijn, laten we zeker weer iets gezelligs van ons horen Groetjes van ons allemaal, Peter Christa en Fu Ni

  • 03 Juni 2007 - 12:52

    Tante Ada EnOom Arie:

    Geweldig dat jullie,jullie meisje zo snel al hebben kunnen ophalen, wij zijn net terug van de vakantie die we eerder hebben afgesloten van wege het slechte weer in schotland, en thuis hoorde we van saskia, dat jullie brief bij haar lag en nu hebben we het ook gezien wat een ervaring voor jullie ik ga nu nog even verder kijken want ik heb nog niet alles gezien, jullie beterschap en tot schrijfs Dikke Kus voor jullie alle drie Ada en Arie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fu Ni

Hallo, ik ben Fu Nichao. Op 6 september 2006 ben ik geboren in China. Op dit moment woon ik bij mijn pleegouders in Fuzhou. 16 Mei vliegen mijn aanstaande papa en mama naar Beijing waar ze 17 mei aankomen. 19 Mei vliegen ze door naar de provincie Jiangxi naar de hoofdplaats Nanchang. In Nanchang zal ik op 20 Mei mijn nieuwe papa en mama uit Wervershoof ontmoetten. Dat is voor ons alle drie vast even wennen, of eigenlijk voor ons alle 30! Op 20 mei worden er namelijk 10 gezinnen verrijkt met een zoon of dochter.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 31743

Voorgaande reizen:

16 Mei 2007 - 31 Mei 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: