Eerste (nederlandse) woordjes! /Tandjes - Reisverslag uit Wervershoof, Nederland van Fu Ni Boer - WaarBenJij.nu Eerste (nederlandse) woordjes! /Tandjes - Reisverslag uit Wervershoof, Nederland van Fu Ni Boer - WaarBenJij.nu

Eerste (nederlandse) woordjes! /Tandjes

Door: Christa

Blijf op de hoogte en volg Fu Ni

14 Juli 2007 | Nederland, Wervershoof

Fu Ni begint sinds gister wat meer te brabbelen. Haar doel is nu woorden vormen. Ik had verwacht dat ze zou beginnen met het woord poes, omdat ze die zo leuk vindt. S morgens bij ons in bed zegt ze heel duidelijk 1 keer mama. Meteen daarna oefent ze nog op iets wat papa zou moetten zijn maar toch verdacht veel als opa klinkt. Vandaag zegt ze eerst duidelijk papa en meteen mama erachteraan. Hier ben ik het meteen mee eens, altijd eerst je vader roepen! Peter zegt, ach ze weet toch nog niet wat het inhoudt. En zegt er lachend achteraan en wij eigenlijk ook niet. Ja ja, onderhand beginnen we de kneepjes van het ouderschap echt al aardig door te krijgen. We weten alleen nog niet of ze nu Chinees of nederlands spreekt, Papa en mama klinken in beide talen namelijk ongeveer gelijk. Het klinkt tot nog toe in ieder geval heel erg schattig en wij zijn natuurlijk onwijs trots op onze dochter.

Fu Ni heeft sinds ze bij ons is er een tandje rechtonder bij gekregen. Ze gaat nu deze er bijna helemaal is meteen door met rechtsboven. Ze heeft er niet echt veel last van. De bekende darmprobleempjes blijven uit. Wel kan ze bellen blazen met haar mond en dat zonder bellenblaas. Fu Ni gebruikt geen speen en heeft nooit op haar duim gezogen, zover wij weten. Nu steekt ze regelmatig haar vingertjes en duim in haar mond. Toch even onderzoeken wat voor raars daar allemaal gebeurt. Wij vinden het eigenlijk wel een beetje jammer al die nieuwe tandjes. Die vier die ze had toen we haar kregen stonden zo schattig (2 boven, 2 onder). Maar ja, bijna 6 tanden staat ook wel weer heel stoer natuurlijk. Je kunt er ook zoveel meer mee?
Sinds kort heeft ze ontdekt dat ze ook met haar tong haar tanden kan befriemelen. En meteen daarna dat je met je tong ook heel handig een hapje brood uit je mond kunt duwen. Niet dat je geen trek hebt, maar omdat je alles uit moet proberen en het effect zo leuk is. Als je ouders je dan niet onmiddelijk alle aandacht geven, kun je in ieder geval dat broodje nog tot de laatste kruimel uit elkaar pulken. En ach, er komt toch wel weer een nieuw broodje in je mond terecht. Nou ja, je wilt natuurlijk ook oefenen met al dat nieuwe gereedschap in je mond. Toch logisch dat het niet in 1 keer lukt om je boterham met je 5 voortanden te kauwen!

• 14 Juli 2007 - 14:16

Tante Marian V. R,:

Lekker kind zo he. Ze doet het goed. En jullie natuurlijk alledrie.
    geluk vogels.

• 15 Juli 2007 - 10:50

Coos En Gon:

hoi gelukkige ouders... zo te lezen gaat het allemaal lekker zijn gangetje gewoon zo doorgaan geniet van alle mooie momenten groet coos en gon

• 21 Juli 2007 - 10:53

Ada Sijs:

Hallo drie gelukkige mensen, wat een heerlijk meisje hebben jullie, en wat genieten jullie ervan, Nu ook nog papa en mama gezegd dat is toch geweldig.Heb inmiddels de verhalen weer gelezen en vind het erg leuk. groetjes van Tante Ada

Fu Ni

Hallo, ik ben Fu Nichao. Op 6 september 2006 ben ik geboren in China. Op dit moment woon ik bij mijn pleegouders in Fuzhou. 16 Mei vliegen mijn aanstaande papa en mama naar Beijing waar ze 17 mei aankomen. 19 Mei vliegen ze door naar de provincie Jiangxi naar de hoofdplaats Nanchang. In Nanchang zal ik op 20 Mei mijn nieuwe papa en mama uit Wervershoof ontmoetten. Dat is voor ons alle drie vast even wennen, of eigenlijk voor ons alle 30! Op 20 mei worden er namelijk 10 gezinnen verrijkt met een zoon of dochter.