Tuimelbaby! - Reisverslag uit Wervershoof, Nederland van Fu Ni Boer - WaarBenJij.nu Tuimelbaby! - Reisverslag uit Wervershoof, Nederland van Fu Ni Boer - WaarBenJij.nu

Tuimelbaby!

Door: Christa

Blijf op de hoogte en volg Fu Ni

16 Juni 2007 | Nederland, Wervershoof

We zitten lekker te lunchen als Fu Ni het in haar kinderstoel werkelijk ineens op een krijsen zet, alsof ze op een punaise zit. Even op schoot en troosten, het verdriet is snel over en we plaatsen haar weer in de zetel van de keizerin. Hetzelfde ritueel begint weer. Wil ze nu alleen nog maar op schoot eten? Maar haar reactie is wel erg extreem. Toch die kinderstoel maar onderzoeken. Er zit natuurlijk geen punaise in en ook niets anders. Dan volgt een kleding inspectie. De reuktest brengt geen problemen in kaart. Dan het Majootje maar op half elf en even tussen romper en pamper kijken. Aha dat schept duidelijkheid. Ze heeft een nieuw model luier ontworpen, de string luier. Speciaal voor de al wat drogere baby. Het proefmodel blijkt echter buitengewoon oncomfortabel. De pampervulling blijkt enorm in de weg te zitten en een tuimeleffect teweeg te brengen. Ook blijken de beentjes in zithouding lichtelijk afgeklemd te worden wat het draagcomfor niet ten goede komt. We besluiten onmiddelijk weer terug te keren naar het uitgangsmodel. Dit blijkt zeer eenvoudig te kunnen. Gewoon de plakkers op gelijke afstand van het dier midden op de voorkant van de pamper plakken.
Het middageten wordt zonder problemen voortgezet. Fu Ni eet na haar korstloze broodje appelstroop er nog een met chocopasta.
Na de lunch wacht ons nog een aangename verrassing!
Jawel voor het eerst geeft onze dochter aan behoefte te hebben aan een middagslaapje. Om kwart voor 1 op tuk, ongeloofelijk. Alle dagen zijn we keurig met haar naar boven gegaan om haar na het eten tot 15.00 uur te laten slapen. Dit liep altijd uit op veel troosten en zeer weinig slapen. Al weet ik nu nog niet of de aanhouder gewonnen heeft of dat dit het neveneffect van de string luier is. Het door haar ingevoerde middagslaapje is bij ons in ieder geval helemaal in de emmer.
Wel even wennen, want nu moet ik haar wakker gaan maken!

  • 16 Juni 2007 - 13:55

    Hannie En Cees :

    Ja hoor, en dan denk je opeens ik heb niets meer te doen als ze slapen, maar mocht je je vervelen dan kijk je maar eens om je heen en dan zie je dat er gigantisch veel meisjes dingen jullie huis is binnen geslopen de afgelopen weken/achterstallig dingen gedaan moeten worden, maar neem maar van mij aan neem dat uurtje dat ze slapen tijd voor jezelf geniet er van. Binnen kort bel ik jullie even dat zal nu wel kunnen en iedereen weet nu dat jullie tussen een en drie thuis zijn en tijd hebben.... of de stekker eruit. Ook voor jullie van harte gefeliciteerd met jullie neefje wat een schatje die Tim, ook voor Fu Ni in de toekomst een speelkameraatje. liefs Hannie en Cees

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fu Ni

Hallo, ik ben Fu Nichao. Op 6 september 2006 ben ik geboren in China. Op dit moment woon ik bij mijn pleegouders in Fuzhou. 16 Mei vliegen mijn aanstaande papa en mama naar Beijing waar ze 17 mei aankomen. 19 Mei vliegen ze door naar de provincie Jiangxi naar de hoofdplaats Nanchang. In Nanchang zal ik op 20 Mei mijn nieuwe papa en mama uit Wervershoof ontmoetten. Dat is voor ons alle drie vast even wennen, of eigenlijk voor ons alle 30! Op 20 mei worden er namelijk 10 gezinnen verrijkt met een zoon of dochter.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 135
Totaal aantal bezoekers 31750

Voorgaande reizen:

16 Mei 2007 - 31 Mei 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: