avondritueel - Reisverslag uit Wervershoof, Nederland van Fu Ni Boer - WaarBenJij.nu avondritueel - Reisverslag uit Wervershoof, Nederland van Fu Ni Boer - WaarBenJij.nu

avondritueel

Door: Christa

Blijf op de hoogte en volg Fu Ni

17 Juni 2007 | Nederland, Wervershoof

Na het middagslaapje gaat Papa Peter even met haar op zijn werk langs. Daar windt ze met 1 oogopslag alle collega's om haar vinger. Ze heeft er de grootste lol maar na een half uurtje moeten ze weer naar huis, anders wordt het te laat voor het avondeten. Fu Ni eet lekker twee aardappeltjes gecombineerd met een niet nader te identificeren hapje uit een babypotje. Wij eten er bloemkool met een papje en gehaktbal met ui bij. Na het eten een po sessie, uit de kleren en heerlijk kijken hoe het bad volloopt. Het vollopen van het kleine badje (dat in het grote bad staat) maakt duidelijk onderdeel uit van het badritueel. Ze kijkt hoe tijdens het vollopen de roze thermomether vis rondzwemt. Ze plukt alvast wat badspeeltjes van de badrand en beklimt mijn bovenbenen terwijl ik op mijn knieen naast het bad zit. Ze kan het eigenlijk niet afwachten tot ze er in mag. Met haar kleine baby beentjes doet ze net alsof ze zo over de hoge badrand heen kan stappen. Het is een grappig bijdehand gezicht. Ze heeft veel plezier in het badje, kiept speeltjes over de badrand en heeft vandaag de techniek door gekregen waarmee je het badeendje laat piepen. Helaas valt het resultaat voor haar wat tegen. Omdat ze het onder water doet ontstaan er alleen wat luchtbellen en zuigt het eendje zich vol water. Het grappige beestje wordt hierdoor afwisselend met belangstelling en frustratie bekeken. Fu Ni vindt badderen echt heerlijk, dat is voor ons natuurlijk ook genieten als je haar zo bezig ziet met al die badbeestjes. Het is iedere keer weer jammer als het tijd wordt haar er uit te halen. Maar 8 uur is toch echt de hoogste tijd. We geven haar in bed nog een papfles om honger en dorst tijdens de nachtrust te voorkomen. Dan is het tijd om tanden te poetsen. Er worden nog twee verhaaltjes voorgelezen, maar Fu Ni is nog lang niet moe. Ze zwaait lachend met haar armpjes door de lucht en heeft haar ogen wijd open. O nee, het zo gewenste middagslaapje heeft behoorlijke gevolgen. Onze kleine keizerin is klaarwakker. Peter en ik gaan om toerbeurt bij haar zitten. Uiteindelijk valt ze om 22.00 uur in ons bed in slaap. Inmiddels weten we al uit ervaring dat Fu Ni met minder slaap toe kan dan onze Nederlandse normen, gebruiken en wensen. Toch lijken we daar zelf nog niet erg aan toe te willen geven en blijven we haar opzadelen met een middagslaapje en bedtijd om half 8.
Vandaag mag ze later naar bed, omdat ze al een middagslaapje gehad heeft verschuiven we het naar 8 uur. Dit blijkt echter voor haar nog veel te vroeg......

  • 17 Juni 2007 - 14:57

    Tante Marian V.R:

    Hallo Papa en Mama.
    Ik heb er 4 en het is elke keer weer anders.
    Voordat het programma van Papa en mama hetzelfde is als het kind, daar gaat wel even een tijdje over heen.
    Maar het komt wel goed. Gaat prima zo.
    Doei

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Fu Ni

Hallo, ik ben Fu Nichao. Op 6 september 2006 ben ik geboren in China. Op dit moment woon ik bij mijn pleegouders in Fuzhou. 16 Mei vliegen mijn aanstaande papa en mama naar Beijing waar ze 17 mei aankomen. 19 Mei vliegen ze door naar de provincie Jiangxi naar de hoofdplaats Nanchang. In Nanchang zal ik op 20 Mei mijn nieuwe papa en mama uit Wervershoof ontmoetten. Dat is voor ons alle drie vast even wennen, of eigenlijk voor ons alle 30! Op 20 mei worden er namelijk 10 gezinnen verrijkt met een zoon of dochter.

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 31750

Voorgaande reizen:

16 Mei 2007 - 31 Mei 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: